Doplňky a scénky č.3 - oprava vodovodu

Ti co sledují vývoj mého kolejiště již delší dobu možná zaregistrovali kousek rozkopané silnice před stoupáním na náměstí. Zde jsem od začátku plánoval scénku s opravou prasklého potrubí vodovodu. Nyní nastal čas na její realizaci...

 





Na tvorbu této scénky bylo potřeba:
  • samotvrdnoucí hmota
  • barvy (akrylové Vallejo a olejovky Abteilung) a pigmenty (MIG)
  • brčko nebo trubičku, plastovou destičku
  • tvrdší karton
  • tiskárnu

Obr.č.1 Pomůcky

 

Výkopové práce

Rozkopaná silnice vznikla již při realizaci samotné vozovky v počátcích kolejiště. Scénka měla zachycovat stav, kdy je připraveno osazení či osazování nového kusu potrubí. Terén výkopu jsem vymodeloval pomocí DAS hmoty, následovala barva a pigmenty. Současně jsem za použití trubičky vyrobil a do prostoru výkopu umístil fragment stávající potrubí ve výkopu.

Obr.č.2 Základ výkopu

 

Lidé a stroje

Už od loňských narozenin jsem si schovával povedený minibagr HR 18 od firmy Wiking. Osobně považuji sortiment tohoto výrobce za nejpovedenější a nejdetailnější pro měřítko 1:160. Bagr působil však moc hračkářsky a nově a bylo potřeba dodat mu patinu. Základem je hnědý wasch olejovkou Abteilung, drobný chipping a pigmenty Mig.


Obr. 3 Mini rypadlo od firmy WIKING

Techniku doplnily lehce dobarvené figurky dělníků z letošních narozenin a lepty nářadí.

Nové potrubí

Ze stejné trubičky, jaká je ve výkopu jsem nařezal 4 kusy potrubí a 3 z nich slepil je k sobě. Po nabarvení přidal popruhy, které potrubí drží pohromadě. Čtvrtý kus byl přilepen k šachtě a umístěn do výkopu.

Obr.č.4 Patinované rypadlo, potrubí a šachta

Dopravní značení

Konkrétně značka Z4a vznikla vytisknutím a následným nalepením na tvrdý karton. Poté jsem přidělal stojan a nalepil značení i z druhé strany. Kraje viditelného šedého kartonu jsem nabarvil bílou barvu a nohu zase žlutou. Přidal lehkou patinu a vše překryl matným lakem.
 
Obr.č.5 až 8 Hotová scénka


O samotném dopravním značení více příště.