Autosalon Škoda 1/160 - část 1/2

Pro svůj další projekt jsem chtěl něco menšího a nenáročného, co bych v budoucnu mohl případně využít na velkém kolejišti. Když jsem na internetu narazil na nový koncept autosalónů ŠKODA AUTO, bylo rozhodnuto. První byl otevřen na Praze 4 a re-branding dalších má následovat tak, aby v roce 2016 byly předělány všechny prodejny.



Výraznými prvky jsou zejména:
  • zelený vstupní portál před proskleným průčelím
  • velká komunikační stěna vedle vstupního portálu autosalonu 
  • nové logo značky ŠKODA na boční stěně budov 
  • bílý fasádní pás, lemující boční a horní hranu čela budovy 
  • tmavě šedá fasáda 
  • nové pylony s logem značky


Obr.1 - Nová podoba autosalonů Škoda

Moje představa je taková, že model by měl na 80% odpovídat oficiálnímu konceptu, být osvětlený, včetně log a mít odnímatelnou střechu pro případné zásahy uvnitř. Interiér si vymyslím podle sebe.

Hrubá stavba

 

Začal jsem základovou deskou z tloušťky 1,5 mm. Rozměry budovy jsem si vymyslel tak, aby showroom pojmul alespoň 6 aut, nějaké prostory pro administrativu či hygienické / servisní zázemí. Zepředu a vlevo bude prosklená část, vpravo bude vložené patro pro administrativu. Zezadu budou dvoje vrata pro servis. Také jsem si hned na začátku připravil otvory na loga. Do interiéru jsem si nachystal konstrukci vloženého patra a schodiště. Vše jsem slepil lepidlem Faller.


Obr.2 - Základní konstrukce při pohledu zepředu...

Obr.3 - ...a zezadu
Obr.4 - Vložené administrativní patro


Fasáda

 

Obvodový plášť u skutečné stavby se skládá z prosklené fasády z čela objektu a zbytek tvoří zřejmě tmavě šedý a bílý Alucobond. Rám skleněné fasády jsem vyrobil ze profilů Evergreen 142 a 145. Větší tvoří svislé části konstrukce a menší vodorovné. Stejný postup jsem zopakoval i u malého fragmentu fasády na boční stěně.

Obr.5 - Hotové rámy prosklené fasády

Jenže ouha... Konstrukce zkrátka byla moc masivní. Šáhnul jsem tedy po menších profilech 124 (2,0 x 0,5 mm) a rám postavil znovu. Rozdíl je patrný ze srovnání níže.

Obr.6 - Porovnání obou variant

Následně jsem k nim přilepil skleněnou výplň, kterou tvoří 0,75 mm tlustá čirá destička a vše následně vlepil do konstrukce stavby.

Obr.7 - Fólie pro zasklení

Na řadu přišly boky a záda. Opět skvěle posloužily výrobky Evergreen. Hlavní část tvoří pásky 0,25 x 6,3 mm (kód 109) představující hliníkovou šedou fasádu. Rohy a kraje jsem "zakapotoval" menšími pásky a L profily (kód 292). Stavba tím dostane úplně nový rozměr. U oken jsem doplnil překlad a parapet.

Obr.8 - Hliníková fasáda zad...

Obr.9 - ... přechází i do boků

Barvení

 

Barevné schéma autosalónu se mi hodně líbilo, a proto jsem se rozhodl ho zachovat. K tomu jsem použil následující čtyři barvy:

Humbrol 32 – šedá fasáda zad a boků, rámy skleněných fasád
Humbrol 34 – bílá přední fasáda, interiér
Humbrol 38 – zelený pruh na fasádě, nábytek v interiéru
Humbrol 94 – podlaha a nábytek


Obr.10 - Základní barvy pro model

Po dokonalém odmaštění modelu jsem začal nejprve bílou barvou. Udělal jsem několik tenkých vrstev a nakonec přestříkal lesklým lakem, aby se co nejvíce přiblížila skutečnosti. Následovaly záda a boky šedou barvou.


Obr.11 - Přední fasáda po nástřiku bílou...
Obr.12 - ...a zadní fasáda šedou
 
Tou samou barvou jsem stříknul i rámy skleněných fasád.


Obr.13 - Rámy prosklené fasády 
Dokončení příště.