Autosalon Škoda 1/160 - část 2/2

Od minule jsem měl hrubou stavbu se základním nabarvením a zhruba vymyšlený postup pro dokončení stavby. Ten popíši v této druhé části. Konkrétně to bude kromě barev třeba tvorba log, řešení osvětlení či doplňky v interiéru. Tím jsem celou stavbu dokončil a uložil do skříňky k budoucímu případnému použití na kolejišti.
 

 

Osvětlení a loga

 

Osvětlení modelu jsem rozdělil na několik částí. Na osvětlení prodejny jsem použil 4 ks SMD LED pásků po 3 diodách s teplou bílou. Bylo to usnadnění práce v tom, že už obsahují odpory a lepivou vrstvu. Stačí jen připájet dráty a osadit.

Obr.1 - LED pásky

K tomu jsem vyrobil podhled do prodejní části a v místě LED jsem vyvrtal otvory. Současně jsem do podhledu přilepil 4 ks mini magnetů z neodymu, které umožní vyndání této části pro případné úpravy uvnitř. Protilehlé magnety jsem umístil na stěny v interiéru na hranu světlé výšky podlaží.


Obr.2 - Skladba střechy a podhledu
 
Na závěr jsem k podhledu přilepil střechu. Ta při zapnutí světel prosvítala a tak jsem na ni nalepil smirkový papír, který se později nabarví. Současně bych příště použil silnější desku, protože střecha se začala vlivem tepla ze světel kroutit. To jsem vyřešil přidáním další sady magnetů.


Obr.3 - Střecha nachystaná k barvení

Do otevřené garáže jsem použil 5mm bílou LED s patřičným odporem, které jsem vyhrabal ze zásob. 

Oříškem bylo osvětlení log a jejich tvorba. Ty jsou na fasádě dvě. Do interiéru jsem nakonec žádné nedával. Do obou připravených otvorů jsem vlepil SMD 0603 s připájenými drátky. Zatím co vše schnulo jsem si řezačem OLFA vyříznul z plastu tl. 0,25 mm kolečka o průměru 1 cm. Na ty nanesl obtisky s logem Škoda vyjeté na inkoustové tiskárně. Vše jsem zafixoval lakem a osadil na své místo. 


Obr.4 - Kruhový řezač OLFA, plastová kolečka a obtisky

I při použití obtiskových vodiček se při prosvícení nevyhnete výrazné hraně obtisku. To jsem nakonec vyřešil překrytím této hrany nabarvením šedého kruhu loga po jeho obvodu. Sice teď neprosvítá, ale o to víc vynikne škodovácký šíp a aura okolo něj. Té se dosáhne jednoduše tak, že se logo o necelý milimetr odsadí od fasády.

Obr.5 - Loga a osvětlení interiéru

Interiéry

 

A jde se na interiéry, tzn. vybavení showroomu, vybavení kancelářské části a servisu. Tím jsem začal. Stěny a podlahu jsem nabarvil šedou barvou Vallejo a na stěny umístil nějakou technickou dokumentaci. Současně vznikly pojízdné regály na nářadí nabarvené červenou revelkou.


Obr.6 - Servisní zázemí


Vybavení kancelářské části byla už větší zábava. Z různě tlustých destiček vznikly základní tvary stolů, židlí a skříněk. K nabarvení jsem použil barvy uvedené výše. Jen stolovou desku jsem udělal hnědou. Na stoly jsem vyrobil notebooky, telefony, monitory i klávesnici. Na skříňky ke zdi zase tiskárnu či kytky. Na závěr jsem přidal skleněné zábradlí.


Obr.7 - Základní korpusy nábytku...


Obr.8 - ...a již hotový nábytek vč. vybavení


Obr.9 - Dokončená administrativní část i se zábradlím

Bohužel mám jen dva modely škodovek (což jsem věděl už na začátku), tak snad mi bude odpuštěno, že jsem showroom prozatím vyplnil i zahraničními značkami jako je Audi či VW :)


Obr.10 - Modely Fabia a Superb v 1/160

Detaily

 

Na závěr jsem do modelu zapracoval několik detailů. Zavřené vrata servisu jsem opatřil texturou rolovacích vrat a u obou otvorů jsem přidal přejezdové prahy. Z boku jsem udělal okapový chodníček vč. štěrku, na který v budoucnu naváže komunikace dle aktuální situace. Do showroomu jsem přidal velkou reklamu Škoda. Původně jsem uvažoval, že ji dám na magnety, jako jsem to udělal se střechou, abych ji mohl po čase změnit, jak i Škoda bude měnit své modely. Nakonec jsem si řekl, že ji prostě případně přelepím. Zbývalo vyrobit zelený vstupní portál a zelený pruh na fasádě v přední části autosalónu. Ty jsem původně chtěl taky rozzářit, jenže optická vlákna nefungovala a další LEDky jsem do stavby cpát nechtěl. Tak třeba časem. Stavbu jsem zatím nijak nezasazoval do terénu ani neopatřoval okolními komunikacemi. To až pak podle konkrétní situace na kolejišti.

Obr.11 - "Půdorys" celé stavby
Obr.12 - Vstupní portál

 Na závěr několik fotek hotového díla:

Obr.13 až 15 - Hotovo
Myslím, že na to, že stavba vznikla od nuly bez použití CNC stojů či jiných přesných technologií nakonec celkem ujde :)