Dílna - pokračování

První měsíce s novým přírůstkem nenabízely příliš modelářského času a tak jsem  vždy nějakou tu chvilku využíval aspoň pro vylepšování své pracovničky. Od začátku jsem se potýkal s nedostatkem úložných prostor či světla a věčně také něco hledal v krabicích. Rozhodl jsem se do toho vnést nějaký řád a přehlednost. 



 Původní úpravu dílny po nastěhování jsem popsal tady

Obr.1 - Dílna po rekonstrukci v loňském roce
Na obr. č.1 je dílna ve své syrové podobě někdy v roce 2014. Vše jsem v té době měl v krabicích od banánů. Jako první věc jsem v dílně přidal 4 poličky na konec užší části stolové desky. Spodní nosnou desku jsem využil pro drobné háčky, které se budou určitě hodit. Na drobnější věci (LED, rezistory apod.) poslouží modré kovové organizéry od společnosti Mars Svratka. Mimochodem v sortimentu tohoto výrobce se dají najít další užitečné věci pro modeláře. Organizéry jsem pořídil nakonec dva a zavěsil nad sebe na další z volných míst.


Obr.2 - Nové poličky a organizéry

Do vitrín nad pracovní plochou jsem přidal poličky. Moje současná představa je, že levá a střední bude určena pro modelářské pomůcky a pravá bude určena pro hotové drobnější modely (diorámy, stavby atd.). V Tescu jsem nakoupil levné (á 12,-Kč) plastové krabičky, které jsem naplnil statickou trávou, posypy, stěrky a dalšími věcmi. Opatřil je štítky a vše je tak hned po ruce. 

Obr.3 - Tesco krabičky

Nalevo od vitrín jsem zavěsil dvě korkové Tesco nástěnky. Zatím na nich visí především profily Evergreen, ale určitě se budou hodit na návody, inspirační fotky či nákupní seznamy od manželky.


Obr.4 - Tesco nástěnky

Napravo jsem přidal držák kabelů vlastní výroby a na kraje pracovní plochy pak několika centimetrové svislé pruhy 18 mm lamina ve stejném dekoru.


Obr.5 - Držák kabelů
Na větší věci jsem si v IKEA pořídil krabice z kartonu nahoru na vitrínu a pro lepší orientaci v nich jsem je očísloval. Jak jsem psal na začátku, trošku mě zlobil nedostatek světla na pracovní ploše. Stropní světlo jsem si stínil při práci hlavou a tak jsem chtěl nějaké závěsné přímo nad pracovní plochu. Vše jsem vyřešil v jedné akci u LIDLu, kdy jsem u něj sehnal světlo za skvělých 269 CZK.


Obr.6 - Světlo nad pracovní desku
Na posledním obrázku je současná podoba dílny. Překvapilo mě kolik věcí vitrína a nové regály dokážou pojmout. Se současným stavem jsem nadmíru spokojen. Příště už zase něco k modelaření :)


Obr.7 - Již zabydlená dílna